KAYIT GİRİŞ

12. Sezon İkinci Yarı Hakkında

Muhteşem Yüzyıl

Burcy Seviye 10

SİNEMA & TELEVİZYON & MÜZİK

5 yıl önce - 3B okunma

Bu konunun içeriğini göremezsiniz

Sitemizde kullanıcılarımızın açmış olduğu konuları ziyaretçilere gösteremiyoruz. Bunun sebebi, büyük emekler ile oluşturulan içeriklerin bu dizi topluluğunu ileriye götürmesini istememizdir.

Lütfen bu konuyu görmek için 10 saniyenizi ayırıp aşağıdaki butonlarda herhangi birine tıklayarak ücretsiz kayıt olunuz. Kayıt olarak hem tüm içeriklere ücretsiz olarak erişim sağlayabilecek hem de aynı diziyi izlediğiniz insanlar ile tanışabileceksiniz.

YORUMLAR
yengec
Tarihi karalayan bir dizi başka ne denilebilir ki.
yengec 173 YIL ÖNCE4YANITLA
littlepie
tarihi çarpıtan yanlış yansıtan bir dizi bence. koca imparatorlugun harem kısmından baska bir şeyi göstermeyor, reyting çabası içerisinde.
littlepie 293 YIL ÖNCE3YANITLA
DeansGmz
hiç gerçeyi anlatmayan lüzumsuz saçma sapan dizi diyorum ben !
DeansGmz 313 YIL ÖNCE3YANITLA
TheKing
Tarihimize azıcık saygısı olanların asla ve asla izlememesi gereken iğrenç bir yapım keza Sultan Süleyman ömrü boyunca toplam 1.5 yıl sarayda kalmıştır geri kalan tüm zamanını seferlerde avda ve devlet işleriyle harcamıştır ama bu dizide harem düşkünü karı lafı dinleyen 50 kişiye danışmadan karar veremeyen bi adam olarak lanse ediliyor bizlere . Bu iğrenç diziyi tarihimize küfreden aşağılık yapımı KINIYORUM.
TheKing 893 YIL ÖNCE3YANITLA
aryemu§
Çok şükür bu sezon bitecek dizidir.
Herkesin aksine çok severim diziyi. İzletiyor mu izletiyor. Bazı insanlara tarihi araştırma merakı kattı mı kattı. İnsanlar öyle ya da böyle merak eder oldu genel tarihi de. Ki zaten dizinin amacı tarihi öğretmek değil, gerek görsel şov gerek olaylarla izleyici kazanmak. Gerçek tarihi merak eden açıp kitap okusun, belgesel izlesin bi zahmet. Kimseye de zorla izletmiyorlar zaten diziyi.

Benim dizide sevdiğim husus, entrika ve hayranı olduğum tarihi kişilik Hürrem'den bahsedilmesi. Sevmediğim husus bazı olayları ana konu haline getirmeye başlamaları.

Diziyi savunmak gibi bir amacım yok. Banane diziden ama bazı arkadaşlar tarihi karakterlerimizi yerin dibine sokuyor tarzda şeyler demiş. Herkes yüceltiyormuş falan filan. Hatta biri Spartaküs'ü örnek vermişti zamanında. Buna feci güldüm. Bizim dizimiz kahramanlıklarımızı anlatmak için çekilmiyor ki. Kahramanlıkları anlatan filmler zaten var. Bunun için çekilmiş film değil gerçek tarih belgeselleri bile var. Dizinin amacı ortada. Amaç dışına çıkma gibi bi durumu da yok. Laf etmek lüzumsuz.
aryemu§ 493 YIL ÖNCE1YANITLA
Marla
Muhteşem Yüzyıl…

Zaman zaman hatalara düşebilen bir dizi. Ama geneline baktığımızda kurgusal bir yapım. Yani bir tarihi belgesel değil. Bu dizi izlenecekse kurgu olduğunu unutmadan izlemek gerek diye düşünüyorum. Senaristleri de söyledi zaten senaryonun harem ayağı tamamen kurgu diye. Öyle de olması gerekir çünkü bundan yaklaşık 500 yıl öncesini konu alıyor. Harem algısı da malum, tamamen ayrıntıları ile bilinmiyor.

Ben tarihi aşırı severim ve tarih bilgime güvenirim açıkçası. Muhteşem Yüzyıl başlamadan öncesinde de sonrasında da bu dönemle ilgili bilgi edinmişimdir. Öyle çok büyük çarpıtmalar yok. Ufak tefek şeyler var- Mesela Mahidevran’ın haremi yönetmesi, prenses İsabella, kıyafetler vs. – .

Kanuni şüphesiz çok başarılı bir padişah. Ancak onu büyük kalıplara oturtmakta bence yanlış. Nihayetinde bir insan, nefsi var. Kaldı ki iki oğluna sebep olan birisinden bahsediyoruz-Cihangiri de sayarsak hatta 3-. Dizi de karı-kız peşinde koşuyor yakıştırmasını doğru bulmuyorum. Kanuni’nin ,ismi bilinen 16 evladı var. Az bir rakam değil bu. O devir de gayet doğal bir şey bu. Dizi bunları gösterince bu şekilde algılanması benim bakış açımdan doğru değil. Yani Kanuni mükemmel bir kumandan, başarılı bir padişah doğrudur, ancak hayatını savaşlara adamış birisi de değildir benim gözümde.

İzleyenler varsa çok hoş ayrıntılar da vardır Kanuni hakkında. Bana zaman zaman “vay be “ dedirtmiştir. Mesela bir Mohaç muharebesi sonucu mezar kazdırıp içine girişi vardır ki… İnsanın tüylerini diken diken eder.
Şu da bir gerçek ki, Muhteşem Yüzyıl sayesin de insanlar tarihlerini araştırmaya öğrenmeye başladılar. Dizinin bu açıdan faydalı olduğunu düşünüyorum.

Benim bakış açımdan durum böyle. Aksini düşünene de saygım sonsuz.
Marla 364 YIL ÖNCE1YANITLA
Gülay_J
Aynen hepinize katılıyorum kesinlikle. Bu diziyi şu sözle tanımlayabiliriz. "El alem Rambo'sunu filmlerde kahraman yapar. Bizimkilerse padişahını dizilerde soytarı yapar."
Gülay_J 644 YIL ÖNCE1YANITLA
Yusuf
İbrahim paşa ölmeseydi izlerdim Okan Yalabıkın oyunculuğuna hayran kalmıştım.Diziye aşık olduğumdan değil yani Emoji ,baya bir ülkede yayınlanıyordu,helal olsun.
Yusuf 991 YIL ÖNCE1YANITLA
Teostair
Oyuncu kalitesi mükemmel ötesi.
Görüntü, ses, yapım, senaryo da öyle.
Ama beni diziden iten bir şeyler var.
Tarihi, bilinmeyen tarihi sevsem de izleyemiyorum diziyi. Ama güzel diyor herkes.
Teostair 384 YIL ÖNCE0YANITLA
aryemu§
Artık içine iyice edilmiş dizidir. Bu sezon da bitmezse bir daha Türk dizisi izletmeyecektir.
aryemu§ 493 YIL ÖNCE0YANITLA
GülGüzel
Bende görüşümü belirttim yalnız okumaya üşenmeyenler düşüncelerime katılacaklardır:)
Bakalım arkadaşların düşünceleri neler?
GülGüzel 145 YIL ÖNCE0YANITLA
Burcy
Insanlardan yorumlarını isteyip sonradan da okuyamadım üşendim diyerek büyük terbiyesizlik yaptım.
Burcy 105 YIL ÖNCE0YANITLA
GülGüzel
Doğru diyorsun çünkü eğitim sistemimiz yanlış..
Öğrencinin derse zevkle gelmesi dersi pür dikkat dinlemesi derse katılması dersi derste anlaması şeklinde bi eğitim sistemimiz yok eh bunun doğal sonucu olarakta böyle diziler revac görüyor.Ama aklı selim düşünenlere bi sorarsak hepsi de bu dizinin ne kadar yanlışlarla dolu olduğunu Kanuni'nin karı kız peşinde olsaydı savaşa paşasını yollar kendi keyfine bakar savaşta şehit olmazdı diyeceklerdir.
Peki çözüm nedir diyeceksen çözüm tarihi doğru tarih kitaplarından okumak böyle dizilere de prim vermemektir kardeşim
GülGüzel 145 YIL ÖNCE0YANITLA
Burcy
Bana göre ;

Tarihe baksan hep savaşlarıyla annesinin babasının adı . Gerçekleri yansıttığını söylemiyorum . Ama yinede güzel bir dizi bence .
Burcy 105 YIL ÖNCE0YANITLA
Zatarra
Adam orda nefsine hakim olmaktan bahsediyor kusura bakmayın a,padişahım diye ortalıklarda dolanıyor.Yok böyle bir şey.
Zatarra 613 YIL ÖNCE0YANITLA
GülGüzel
Gerçekleri hiç bir şekilde yansıtmayan bir diziyi izleyip vakit geçirmeye kafayı bunlarla doldurmaya gerek olmadığı kanısındayım..
GülGüzel 145 YIL ÖNCE0YANITLA
Caestia
Aynı şeyleri düşünüyorum bende.Kanuni hayatının yarısını savaşta geçirmiş biri, dizide anlatıldığı gibi değil hiç.
Ama emeğine de sağlık Emoji
Caestia 345 YIL ÖNCE0YANITLA
GülGüzel
Aklın yolu bir Emoji
GülGüzel 145 YIL ÖNCE0YANITLA